Gerdien_van_der_voetG.W. van der Voet
Annotatie bij HR 30 juni 2017 (Lunet Zorg/De Biezenrijt c.s.):­ De Hoge Raad oordeelt in de geest van de wet ten aanzien van de regeling inzake de vergoeding van de kosten van door de cliĆ«ntenraad gestarte rechtsgedingen
 

Nieuwsbericht

Jorika Todorov | 12 juni 2017 21:33 | nos.nl

Zorgen over meer baanverlies bij KPN vanwege sluiting callcenter

Vakbond FNV wil dat KPN een masterplan opstelt om medewerkers van de vier klantcontactcentra van het telecombedrijf in de toekomst makkelijker naar nieuw werk te begeleiden.

KPN wil voor het eind van dit jaar af van het klantcontactcentrum in Eindhoven, waardoor 232 vaste callcentermedewerkers en 70 tijdelijke krachten hun baan zouden verliezen. De ondernemingsraad stemt eind deze maand of uiterlijk begin volgende maand over de voorgenomen sluiting.

Volgens het bedrijf wordt er steeds minder met de klantenservice gebeld, omdat vragen en klachten veelal digitaal worden afgehandeld. "Dat heeft geleid tot een scherpe daling van het aantal telefoontjes. Het afgelopen jaar was het een daling van ongeveer 40 procent. En minder telefoontjes betekent minder werk", verklaart een woordvoerder van KPN.

Lees verder

Reageer


Reacties

Er zijn nog geen reacties.