Rechtspraak
Rechtbank Limburg (Locatie Maastricht), 11 mei 2017
ECLI:NL:RBLIM:2017:4356
Perfectcall B.V., h.o.d.n. Teleperformance Nederland/werknemer
Feiten
Werknemer is op 16 januari 2017 krachtens arbeidsovereenkomst voor bepaalde tijd (namelijk: tot 15 augustus 2017) bij Teleperformance in dienst getreden als medewerker contact center. Op 7 maart 2017 heeft de leidinggevende van werknemer zonder resultaat geprobeerd hem telefonisch te bereiken, waarna zij hem per e-mail verzocht telefonisch contact met Perfectcall op te nemen. Daarop heeft werknemer contact opgenomen met zijn leidinggevende en kenbaar gemaakt te twijfelen over de voortzetting van zijn dienstverband. Afgesproken werd dat werknemer op 9 maart 2017 naar kantoor zou komen om dit te bespreken. Vanaf 9 maart 2017 is werknemer onvindbaar en zonder bericht van verhindering niet meer op het werk verschenen. Perfectcall verzoekt ontbinding op basis van de h-grond.
Oordeel
Werknemer heeft het verzoek ter zitting niet weersproken en heeft desgevraagd slechts te kennen gegeven dat hij met psychische problemen kampt, maar (beter gezegd: en) dat hij begrijpt dat er een einde aan de arbeidsovereenkomst moet komen. Doordat werknemer vanaf 9 maart 2017 op geen enkele wijze heeft gereageerd op verzoeken van Perfectcall om met haar in contact te treden en door het vanaf die datum zonder enig bericht van verhindering niet meer te verschijnen op de werkplek, is de arbeidsovereenkomst een lege huls geworden. Daarmee sluit dit geval aan bij de in de memorie van toelichting genoemde voorbeelden die onder de h-grond vallen. De arbeidsovereenkomst wordt ontbonden.