Naar boven ↑

Rechtspraak

Kern

Tussen partijen staat vast dat [werknemer] op 29 december 2006 aan een gast van het casino een bedrag van US$ 10.000,00 teveel aan “markers” heeft betaald. Blijkens de inhoud van het ontslagtelegram vormde deze handelwijze de druppel die de emmer deed overlopen. Hyatt heeft (in hoger beroep) voldoende aannemelijk gemaakt dat zij werknemer er verschillende keren op heeft gewezen dat hij de betreffende casino-regels strikt in acht diende te nemen en dat zij hem wegens het overtreden van die regels verschillende keren waarschuwingen heeft gegeven. werknemer was dus een gewaarschuwd man. Desondanks heeft hij zich op 29 december 2006 wederom bewust niet aan bedoelde voorschriften gehouden, zoals Hyatt in hoger beroep onbetwist heeft gesteld. Het Hof acht het vooralsnog aannemelijk dat de rechter in de bodemprocedure het “marker-incident” van 29 december 2006 in het licht van het vroeger voorgevallene zal beschouwen als een zodanig ernstige tekortkoming dat van Hyatt - ondanks het langdurige dienstverband en de (financiële) gevolgen van het ontslag voor werknemer - redelijkerwijze niet gevergd kon worden de arbeidsovereenkomst te laten voortduren. Volgt vernietiging vonnis GEA.