Rechtspraak
Avinom B.V. /werknemer
Werknemer is sinds 2009 in dienst van Avinom, laatstelijk als vertegenwoordiger. Sinds eind 2011 is er kritiek op het functioneren van werknemer. Hij heeft daarna diverse instructies gekregen over hoe hij zijn taken dient uit te voeren. Thans verzoekt Avinom ontbinding. Gesteld wordt dat het functioneren, nadat werknemer hierop is aangesproken, niet is verbeterd.
De kantonrechter oordeelt als volgt. Nu beide partijen van mening zijn dat een vruchtbare samenwerking niet meer mogelijk is, wordt de arbeidsovereenkomst ontbonden. De stelling van werknemer dat hij bij aanvang van het dienstverband niet goed zou zijn ingewerkt door Avinom en dat hij niet zou weten wat er van hem verwacht werd, wordt niet gevolgd. Werknemer heeft een jaar lang de tijd gekregen om mee te lopen op de verschillende afdelingen van Avinom. Ten aanzien van de klantcontacten en offertes heeft werknemer zich niet aan de werkinstructies gehouden. Zo er al sprake was van een terugkoppeling van zijn activiteiten, is dit wel erg summier geweest. Na een gesprek in december 2011 heeft werknemer noch Avinom het initiatief genomen om de bestaande situatie te verbeteren en deze op zijn beloop gelaten. Avinom heeft terecht gewezen op het excessieve belgedrag van werknemer tijdens werktijd. Werknemer is hier meerdere keren op gewezen en had dit tot een minimum moeten beperken. Ruim 80% van de ongeveer 1300 belminuten gedurende één maand is tijdens werktijd en privé geweest. Een vergoeding van € 4.725 bruto (C=0,5) is in dit geval passend.